K pohonu zadních kol je určen nový vidlicový osmiválec vyvinutý ve spolupráci s Ferrari. Při objemu válců 4244 cm3 dává nejvyšší výkon 294 kW (400 k) při 7000/min a nejvyšší točivý moment 451 N.m dosahuje při 4500/min. Posunutím motoru až za přední nápravu a umístěním převodovky u zadní nápravy (transaxle) se dosáhlo téměř ideálního rozložení hmotnosti mezi nápravami (47 : 53 %). Přesto, že má vůz pohotovostní hmotnost skoro dvě tuny, dosahuje nejvyšší rychlosti 275 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 s. Poloautomatická šestistupňová převodovka DuoSelect umožňuje plně automatický režim i manuální volbu převodových stupňů.
Tato řada byla nabízena se dvěma motory. S osvědčeným osmiválecem 4,2 litru o výkonu 400 koní a Quattroporte S s novým motorem 4,7 litru a výkonu 430 koní. Oba motory využívají automatickou převodovku ZF s hydrodynamickým měničem, která zajišťuje rychlé a sametově hladké řazení. Ceny nových vozů začínali pod hranicí tří miliónů včetně DPH.
Luigi Sepe, area manager Maserati prohlásil při své návštěvě ČR v rámci otevření nového showroomu Maserati na Evropské ulici v Praze v srpnu 2008:,,Nový showroom je fantastický a velmi dobře udělaný. Maserati tvrdě pracuje na tom, aby mělo co nejkvalitnější produkty po všech stránkách. Quattroporte je nejvíce prodávaným modelem Maserati v historii" ...
Facelit V roce 2008 doznala tato verze výraznějších změn v podobě úprav kareserie, podvozku, motorové části a převodovky. Facelit byl představen na podzim 2008 v Paříži. Přední maska chladiče dostala svislé žebrování a přední světla dostala pás světelných diod pro denní svícení. Současně se Maserati pochlubilo modely Quattroporte S s motorem V8 4,7 l z modelu Maserati GranTurismo S. Do nového modelu se podařilo promítnout nové trendy a zároveň došlo k provázaní určitých designérských prvků na nedávno uvedený model GranTurismo.Výkon faceliftovaného Quattroporte vzrostl na 316 kW (430 k) a točivý moment 490 N.m a modelem Quattroporte Sport GT S s výkonem 323 kW (439 k).
Specielní edice - Quattroporte Sport GT S Awards Edition
Byla představena na Ženevském autoslónu v roce 2010 a vychází z nejvýkonnější verze Quattroporte Sport GT S. Od té se liší novým stříbrným perleťovým lakem se zlatým nádechem Quarzo fuso. Střídmým chromováním na masce chladiče a otvorech za předními koly, lišty kolem oken mají leskle černý povrch. 20 palcová kola Multi Trident mají tmavě šedý saténový lak. Zajímavým doplňkem jsou ručně leštěné brzdové třmeny Brembo. Lesk čistého kovu za šedými koly se tak stane jednoznačným rozlišovacím znakem Awards Edition (společně se štítkem označujícím edici). Interiér je čalouněný kombinací kůže Poltrona Frau a perforované Alcantary. Alcantarou je potažený také strop. Standardem je výdřeva s klavírním lakem a prahové lišty z broušeného
hliníku. Barevné uspořádání interiéru kombinuje kontrast černé a krémové.
Úpravy od renomovaných tunningových firem - Novitec
Tunningový paket od Novitecu v roce 2010 ještě více vylepšuje vzhled facelitovaných vozů Quattroporte S a Sport GT S z roku 2008 , ale též navyšuje jejich výkony. Osmiválec s objemem 4,7 l dává ve svém standardním naladění 430 koní (318 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 490 Nm. Výkonovou špičku ladiči Novitecu zvýšili o 37 % a vrchol točivého momentu o 17 %. Upravený motor tak dosahuje 590 koní (434 kW) při 7 300 ot./min. a 572 Nm. Vozy Maserati Quattroporte osazené šestistupňovou automatickou převodovkou díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s, na 200 km/h za 14,9 s a dosahují nejvyšší rychlosti 295 km/h.
Black Bison od Wald International
Maserati Quattroporte v podání japonského úpravce Wald International v edici Black Bison nabízí zcela jiný, agresivnější karosářský tunning. Jsou zde zcela nové karosářské díly - přední nárazník s lízátkem z uhlíkových kompozitů, svisle orientované denní svítilny z LED, přepracovaný zadní nárazník, decentní střešní spoiler nad zadním oknem doplněný podobným spoilerem na hraně víka zavazadlového prostoru a dva páry chromovaných koncovek výfuků vystupující po stranách zadního difuzoru.
Koncepty, prototipy, kuriozity
V roce 2009 představila Italská firma Carozzeria Touring Superleggera na Concorso d’Eleganza ve Villa d’ Este koncept Bellagio Fastback Touring, postavený na základě Maserati Quattroporte páté generace. Proti sériovému provedení má vůz výklopnou zadní stěnu a vytváří tak jakousi kombinaci fastbacku a kombi. Za cenu zvýšení hmotnosti o 50 kg se zavazadlový prostor zvětšil na 0,5 m3. Vůz by se měl vyrábět na zakázku v kusovém množství.