Jdi na obsah Jdi na menu
 


Obrazek
Také design tohoto modelu Quattroporte pochází ze Studia Tecnico Pietro Frua. Carrozeria Frua pod vedením Pietra Frua pracovala v Turínu 31 let v letech 1952 a 1983. Učednická léta si odbyl Pietro Frua u proslulé Carrozzeria Stabilimenti Farina v letech 1928 – 1937.Po 2.světové válce pracoval Frua jako šéfdesignér pro Ghia-Aigle i přes to, že společnost sídlila ve Švýcarsku. Dále však pokračoval na svých projektech ve své kanceláři v Turíně.Obrazek
 
Frua se nikdy nestotožňoval s představou pracovat pouze pro jedinou firmu, proto spolupracoval i s ostatními výrobci vozů jako jsou Nardi, OSCA, Dyna –Panhard. Pro Renault  navrhl společně s Ghiou v roce 1959 tzv. Floride kabriolet.
Spolupráce Frua s Maserati se datuje od konce 40.let minulého století.První Obrazekvýraznější spolupráce však byla až v roce 1951 na kupé Maserati A6G 2000, dále spolupráce pokračovala na Maserati 3500 GT, 5000 GT a Quattroporte 1. a 2.generace.
 
První aktivity kolem Maserati Quattroporte Frua spadají do počátku 70.let, kdy v letech 1970 nebo 1971, kdy čtvrtý Aga Khan, šach Karim al-Husaini, požádal Pietra Frua, aby vtiskl tvář novému Quattroporte pod označením  Tipo AM 121. Vzhledem k tomu, že byly Obrazekpostaveny pouze 2 kusy, mají znalci značky Maserati tendenci na tento model Quattroporte zapomínat.

 

Technická specifikace

Motor: 90 V8 AM 107.23.49
Vrtání: 93,9x89 mm
Objem motoru: 4 930 cm
Výkon: 300 k při 5 500 ot./min.
Kroutící moment: 49 kgm/4000 rpm
Rozměry - délka, šířka, výška, 4 905 x 1 850 x 1 150 mm
Rozvor: 2 700 mm
Hmotnost: 1 650 kg
Zrychlení (0-100 km/hod.): 6,8 s
Maximální rychlost: 250 km/hod.
Počet vyrobených vozů: 2
Cena vozů se v té době pohybovala kolem 13 000 EuroObrazek