V roce 1975 se stal vlastníkem Maserati Argentinec Alejandro de Tomaso a už v následujícím roce představil Maserati Quattroporte třetí generace (Tipo AM 330). Tentokrát šlo opět o vůz s klasickým uspořádáním pohonu s motorem V8 vpředu a náhonem na zadní kola. Mělo se stát italskou konkurencí německého luxusního vozu Mercedes-Benz 450SEL 6.9.
Návrhem karoserie byl pověřen Giorgetto Giugiaro, jehož studio ItalDesign představilo na Turínském autosalónu v roce 1974 a posléze v roce 1976 studie Medici I a II na platformě Maserati Kyalami. Tyto studie se staly základem návrhu karoserie Quattroporte 3.generace. Reprezentativně vyhlížející sedan se stupňovitou zádí měl klidné, vyvážené tvary s několika prolisy na bocích a na kapotě. Vpředu měl vůz dvojité obdélníkové světlomety, vzadu velká hranatá koncová světla. Zavazadlový prostor měl slušný objem 0,6 m3.
Technická specifikace
Motor: 90 V8 AM 107.23.49
Vrtání: 93,9x89 mm
Objem motoru: 4 930 cm
Výkon: 300 k při 5 500 ot./min.
Kroutící moment: 490 Nm/4000 rpm
Rozměry: délka 5220, šířka 1860, výška: 1370 mm
Rozvor: 3100 mm
Hmotnost: 1880 kg
Zrychlení z 0-100 km/hod.: neuvedeno
Maximální rychlost: 250 km/hod.
Počet vyrobených vozů: 1
Vrtání: 93,9x89 mm
Objem motoru: 4 930 cm
Výkon: 300 k při 5 500 ot./min.
Kroutící moment: 490 Nm/4000 rpm
Rozměry: délka 5220, šířka 1860, výška: 1370 mm
Rozvor: 3100 mm
Hmotnost: 1880 kg
Zrychlení z 0-100 km/hod.: neuvedeno
Maximální rychlost: 250 km/hod.
Počet vyrobených vozů: 1