13.10.2024
Maserati Quattroporte VI. generace je stále na trhu. Prošlo několika facelity, jsou k mání nejrůznější limitované edice Zen
ga, apod. a je k mání v několika verzích - GT (343 k), Modena (430 k) a v nejvýkonější řadě - Trofeo (580 k).
9.9.2019
Maserati bez podpory motorů od Ferrari? Dědictví Marchioneho? Hybrid a model Alfieri? Road mapa modelů na 5 let? Mnoho otazníků a je tomu, jako vždy, není možné se téměř vůbec na žádnou z informací spolehnout.
To je Maserati.
22.3.2013
Chystá se nástupce MC12?
Některé zdroje v Maserati naznačují, že Italové chystají nástupce MC12 s technikou LaFerrari, ale bez hybridního balastu.
Podle britského magazínu Car, který s tímto zjištěním přišel, si nové Maserati z Maranella vypůjčí zavěšení i s odpružením, řídicí elektronické systémy a na míru upečený karbonový monokok. V případě pohonu údajně existují dvě cesty. Buď Maserati dostane mírně podladěný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,3 litru, který v LaFerrari produkuje 800 koní anebo dostane 3,8litrový osmiválec z nového Quattroporte, jen místo dvou turbodmychadel dostane čtyři.
Luxusní limuzíně tato jednotka umí dodat 530 koní, zdvojnásobení přeplňování po vzoru Bugatti Veryron by však údajně mohlo vyšponovat výkon až někam k 900 koním LaFerrari a McLarenu P1. Bližší čísla známá nejsou, v žádném případě však Maserati nebude smět překonat svého patrona, stejně jako to mělo zakázáno MC12 ve srovnání s Enzem.
Na druhou stranu exkluzivita Maserati bude ve srovnání s Ferrari dost možná o mnoho vyšší. Italové již mají všech 499 kusů slíbených LaFerrari vyprodány. Sesterské LaMaserati však nemá vzniknout ve větším počtu než 50 aut. Tomu odpovídá také cena, která se dle odhadu má pohybovat kolem milionu eur bez daně.
2012, 13.12.
Čtyři dveře pošesté.
Předvánoční nadílka pro milovníky rychlého luxusu mnohé překvapila. A to hned dvakrát. Poprvé, když zhruba před měsícem italské stránky Quattroruote uveřejnily první fotografie sedmé řady. Je to nezvykle brzy, vezmeme-li v úvahu, že k oficielnímu představení má dojít teprve na lednovém autosalonu v Detroitu.
Druhým překvapením je vzhled a velikost quattra. Ptáte se proč? Nová generace je zaměřena na zcela jinou cílovou skupinu než tomu bylo doposud. Ambiciózní prodejní plány Maserati si vynutily zcela novou obchodní strategii. Ke skupině milovníků luxusu a fajnšmekrů se přidala zhýčkaná skupina managerů vyžadující obdobný standard, kterým ,,trpí" naši bavorští sousedé - např. větší zavazadlový prostor a elektrické otvírání kufru. Jak důležité pro každodenní život !
Ale vážně, zpátky k autu samotnému. Nové quattro je větší a přesto lehčí než jeho předchůdce, silnější a volitelná čtyřkolka. Zákazníci si budou moci vybrat ze dvou motorizací. K dispozici je osmiválec s výkonem 530 k nebo šestiválec s 410 k.
Nové Quattroporte se již nevyrábí v Modeně, ale v nové pobočce Officine Maserati Grugliasco v Grugliascu u Turína, bývalém závodě karosárny Bertone. Ta posledních 6 let stagnovala.
Poslední vůz, který zde vyrobili, byl Opel Corsa Coupe v roce 2006. Poté závod živořil a propouštěl zaměstnance. Až do doby než jej převzal Fiat. Nejvyšším šéfům Fiatu Johnu Elkannovi a Sergiu Marchionnemu se tedy povedl husarský kousek - do regionu vrátili zaměstnanost. Však jim je již 500 z 1000 bývalých ex Bertone za to náležitě vděčno. 30.ledna 2013 se tedy oficiálně spustlila výroba nové řady Quattroporte šesté generace. Plány jsou ambiciózní - výroba má běžet na 3 směny s denním kapacitou 200 vyrobených vozů a celkovou roční produkcí 10 000 vozů.
Více o nové řadě Quattroporte najdete zde.
2012, 25.9.
Bránické setkání čtvrté generace
Čtvrtým rokem jezdím svým Maserati Quattroporte IV. z roku 1997. Často si jen tak pro sebe říkám: ,,Jak takové auto asi vypadá na silnici?" Tajně si sním, že ho někde na silnici uvidím.
Marně. Stále jen samá Porsche, BMW, Corvetty, občas se mihne nějaký Aston. Ale IV nikde.
Až teď. Sen se mi splnil. Co tomu předcházelo však nebylo vůbec jednoduché.
Najít majitele podobného auta je horší než hledat jehlu v kupce sena. Z celkového počtu 2800 vyrobených vozidel v letech 1994-2001 uvízlo v evidenci českého Centrálního registru vozidel 13 aut. Ale kde ta auta jsou? Nikde nejsou vidět! V bazarech se zřídkakdy blýskne nějaké to Quattroporte. Ale jsou to většinou pěkné chudinky.
Co odborný tisk, NET? Popelka. Snad jen to, že v září 2008 parta nadšenců uspořádala v Chomutově Chomutovské Tunning Street Party. Kromě různých rariz zde závodilo i Maserati Quattroporte V8,3.2 Evoluzione. V odpoledním klání byl dokonce osmiválec ze všech vozů nejrychlejší. Najít majitele? Takřka nemožné. Po třech letech bádání jsem našel pět Quattroport čtvrté generace společně s jejich majiteli. Zbývá jich najít ,,jen" 9. Auta i lidé stojí za to. Motorizace je kompletní. Jsou zastoupeny jak šestiválce o objemu 2.0 l a 2.8 l, tak i osmiválec 3.2 l. A jejich majitelé? Od
fajnšmekra přes milovníka luxusu a vyjímečnosti, sběratele luxusních limuzín, mezi kterými nechybí nějaké to Ferrari, až po milovníka přírody, který své Maserati koupil celkem náhodou za pár šupů. Je zajímavé, že všechna auta současných majitelů jsou koupena v Čechách, od českých majitelů, i když prvotní majitelé a uvedení do provozu bylo v několika případech za hranicemi. Například s mým Maserati jezdili přede mnou dva Italové a teprve poté se auto dostalo do Čech. A dokumentace k autům? Někdy je až překvapivě důkladná, manuály, servisní knížky, kódovací karty k autorádiu, faktury včetně úplné servisní historie a další libůstky z toho nevyjímaje.A pak že jen knihy mají své osudy...
Co je společné všem - každý má se svým autem své zážitky. Ti, kteří mají rádi ruce od šmíru, stále něco vylepšují a opravují, ti kteří na tyto věci nejsou, si užívají ,,jen" rychlosti. V přiložené fotogalerii si můžete prohlédnout pár fotografií ze setkání v Praze Bráníku.
A jak jsou na tom ostatní řady Quattroport? Bledě. První až třetí generace z let 1964-1990 v Čechách zastoupena není. Páté generace je po 9 letech výroby (2003-2012) jen pár kusů.
V roce 2013 v rámci 50 ti letého výročí uvedení řady Quattroporte na trh spatří světlo světa šestá generace. Již 12.11.2012 mají však někteří vybraní jedinci z Čech příležitost vidět novou šestku v továrně v Modeně. Tedy ještě dříve než dojde ke světové premiéře ...
2011, 26.10.
Maserati na Frankfurtském autosalonu
GranCabrio Fendi je sběratelská edice standardního kabrioletu. Maserati společně se značkou Fendi (tato značka začínala s luxusními kožichy a koženými výrobky v roce 1925) vyzdobili standardní GranCabrio (4,7 l, 323 kW, 490 Nm, 283 km/h) exkluzivním třívrstvým lakem Grigio Fiamma Fendi, kombinující tmavou šeď se zlatou barvou a hnědým koženým čalouněním. Součástí je také sada značkových kufrů Fendi a krycí plachta na auto s logem společnosti.
Kubang
Po akvizici Chrysleru se vzdušné zámky pomalu stávají skutečností. Nabídka ušetřit za vývoj techniky a zvýšit prodeje značky je pro každého výrobce lákavá. Ani Maserati není vyjímkou. Proto také Maserati vstoupilo do segmentu luxusních SUV a na podzimním Frankfurtském autosalónu představilo již téměř reálné Maserati Kubang. Nová pohonná jednotce má být z dílny Ferrari, spekuluje se o použití 4,7 litrové V8 o výkonu 336 kW z dílny Paola Martinelliho.Sériová výroba vozu by měla začít v roce 2013.
2011, 28.1.
Staronové SUV od Maserati.
Pokolikáté se již o této možnosti spekulovalo. Je pravdou, že severoamerická média se od druhé poloviny loňského roku téměř v pravidelných měsíčních intervalech věnují spekulacím o zástupci italského Maserati v kategorii SUV. Nejnovější informace pocházejí z autosalonu v Detroitu od šéfa koncernu Fiat Sergio Marchionne, který prohlásil, že Maserati bude mít své vlastní SUV již příští rok. Základem bude platforma Jeepu Grand Cherokee, která figurovala již v dřívějších spekulacích. Výroba má probíhat v továrně Chrysler Group Jefferson North v Detroitu. Vývoj motorů pro SUV od Maserati zajistí Ferrari. Maserati dodá autu vlastní naladění podvozku, včetně zcela přepracované geometrie náprav a jiné tuhosti tlumičů, pružin a silentbloků.
Motory nabídne Maserati alespoň dva. Základem bude masově vyráběný šestiválec 3,5 Pentastar, dražší a výkonnější alternativou bude zážehový V8. Zřejmě ale nepůjde o motor Hemi od Chrysleru ani o existující agregát Ferrari, jak se původně udávalo v souvislosti s Marchionneho výrokem.
Americké zdroje uvádí, že osmiválec bude zcela nové konstrukce a využije poznatky italského koncernu i konstruktérů Chrysleru z vývoje motoru Pentastar. Důvod je prostý – novinka se bude prodávat v relativně vysokých počtech a kvůli tlaku na snižování emisí CO2 musí Maserati nasadit motor, který dosáhne lepších hodnot než stávající italské osmiválce.
Prodej SUV značky Maserati by měl být zahájen v roce 2014.Bude ještě v této době zájem o takováto SUV?